Przetarg na dostawę paliwa na rok 2015

Opublikowany 2014/10/14

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

SUKCESYWNE DOSTAWY PALIWA:

OLEJU NAPĘDOWEGO ORAZ BENZYNY BEZOŁOWIOWEJ 95

DLA

PRZEDSIĘBIORSTWA USLUG KOMUNALNYCH

W KOLNIE SP. Z O. O.

W ROKU 2015


Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami.

 

 

 

Pytania i odpowiedzi do przetargu na sukcesywne dostawy oleju napędowego i benzyny bezołowiowej PB95

 

Pytanie 1

W rozdziale I pkt 4 podpunkt 12, Zamawiający zastrzega prawo do unieważnienia przetargu bez podania przyczyny. Taki zapis stoi w sprzeczności z paragrafem 93 pkt 3 ustawy PZP, który jasno i wyraźnie mówi, że o unieważnieniu postępowania Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty podając uzasadnienie faktyczne i prawne.  Czy wobec powyższego Zamawiający wykreśli przywołany powyżej podpunkt z informacji wprowadzających do SIWZ ?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wykreśli zastrzeżenia z informacji wprowadzających do SIWZ

 

 

Pytanie 2

Raporty wywiadowni gospodarczych na temat sytuacji finansowej Zamawiającego (PUK Kolno) nie zalecają udzielania kredytu kupieckiego większego niż 6000 Euro. Czy wobec powyższego Zamawiający jest skłonny udostępnić w ramach organizowanego przetargu rachunek  zysków i strat wraz z bilansem za rok 2013 oraz dokumenty finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku do wglądu dla oferentów celem dokładniejszej analizy wiarygodności płatniczej Zamawiającego ?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie udostępni rachunku zysków i strat wraz z bilansem za 2013r i dokumentów finansowych za I półrocze 2014r

 

 

Pytanie 3

Zgodnie z zapisem SIWZ rozdział XIII pkt 2 Wykonawca powinien określić termin płatności faktur. Jednocześnie Zamawiający uniemożliwia zastosowanie terminu krótszego niż 30 dni pod rygorem odrzucenia oferty. Zgodnie z ustawą o terminach zapłaty w transakcjach handlowych Wierzyciel ma prawo domagać się od Dłużnika zapłaty odsetek ustawowych po upływie 30 dni nawet jeżeli strony transakcji handlowej ustaliły termin dłuższy niż 30 dni. Czy wobec tego Zamawiający odstąpi od zapisu w punkcie 4 rozdział XIII wyznaczający minimalny termin płatności ?

 

Odpowiedź

Zamawiający zmienia treść zapisu w rozdziale  XIII pkt  2   SIWZ

Termin płatności faktur wynosi 30 dni licząc od daty wystawienia faktury i będzie obowiązywał przez cały okres realizacji umowy.

Zamawiający wykreśla zapisy w pkt, 3 i 4 rozdział XIII   SIWZ.

Zamawiający zmienia treść zapisu w załączonym projekcie umowy §5 pkt. 4

Zamawiający zobowiązuje się do zapłacenia faktur za paliwo dostarczone wg złożonych zamówień w terminie  30  dni od daty wystawienia faktury.

 

 

 Zawiadomienie o wyniku przetargu